Jak rozszerzyć asortyment nie inwestując w towar?

Trzeba przyznać, że właściciele sklepów internetowych stoją przed ciągłymi wyzwaniami, podobnie zresztą jak inni samo zatrudnieni czy więksi przedsiębiorcy. Przede wszystkim optymalizacja kosztów, prowadzenie skutecznych działań marketingowych oraz budowanie relacji z klientem to niektóre kwestie, którym należy codziennie stawiać czoło. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego jak skutecznie rozwijać sklep online i wykorzystać okres prosperity, w którym znajduje się obecnie Internet w Polsce. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak od optymalizacji kosztów, gdyż jest to kluczowe hasło zarówno dla rozwijających się sklepów internetowych, jak i tych dobrze prosperujących. Przede wszystkim dlatego, że mamy tutaj na myśli nie tylko efektywne zarządzanie finansami, a liczy się także czas, który poświęcamy na obsługę klienta, obsługę reklamacji czy realizację zamówienia. Generalnie rzecz ujmując podstawowym kosztem, którego nie można pominąć (oprócz kosztów ogólnych), to przede wszystkim zatowarowanie magazynu. Pojawia się więc pytanie jak go uniknąć albo przynajmniej trochę obniżyć?
Odpowiedzią na to pytanie jest dropshipping, czyli oszczędność czasu i pieniędzy. Chodzi oto, że jest to model sprzedażowy, który zdominował handel online w USA czy krajach Europy zachodniej. Poza tym wiele sklepów internetowych oparło całkowicie na nim swoją działalność. Jednak w Polsce obecny jest od kilku lat i zdobywa coraz więcej zwolenników.

Przede wszystkim polega na tym, że sklep internetowy wysyła produkt kupiony przez klienta za pośrednictwem hurtowni (lub producenta czy importera). W związku z tym widzimy więc tutaj pierwsze korzyści – nie inwestujemy własnego kapitału w towar i jego ubezpieczenie, nie ponosimy kosztów najmu powierzchni magazynowej. Ponadto zyskujemy także czas na realizowaniu wysyłki, który możemy poświęcić na prowadzenie reklamy czy budowaniu relacji z klientami. Dodatkowo jest to doskonała możliwość na rozszerzenie asortymentu sklepu, ponieważ można wprowadzić nowy rodzaj produktów niezależnie od tych, które zwykliśmy sprzedawać. Musisz także wiedzieć, że niektóre sklepy internetowe współpracują w modelu dropshipping z kilkoma hurtowniami jednocześnie. A co najważniejsze, można znaleźć hurtownie, które wyślą towar zgodnie z wizerunkiem danego sklepu tzn. zachowają jego logotypy czy papier firmowy.

Generalnie rzecz ujmując szczegóły takiej współpracy mogą różnić się między sobą. Zasadniczo spotyka się dwa wiodące modele sprzedaży. Na przykład jeden z nich, na którym pracuje bagexpress.pl. wygląda tak, że sprzedawca (właściciel sklepu internetowego) najpierw rejestruje się w systemie dropshippingowym bez ponoszenia opłat. Przede wszystkim zyskuje na tym od razu 15% rabatu od cen hurtowych produktów. Jednak kiedy klient docelowy kupuje produkt, płaci za niego cenę detaliczną. Ważne jest, że sprzedawca zarabia więc już na swojej marży i rabacie, który uzyskał od hurtowni. Dopiero po zarejestrowaniu zakupu, składa zamówienie do hurtowni na ten kupiony produkt. Następnie Hurtownia realizuje wysyłkę – pakuje towar i nadaje przesyłkę na adres klienta. Natomiast właściciel sklepu płaci w międzyczasie za produkt (cena hurtowa z rabatem). Przede wszystkim ważne, że bagexpress.pl oferuje partnerom dropshipingowym rabaty aż do 37% od cen hurtowych.