Kroki potrzebne do osiągnięcia sukcesu omnichannel marketingu

Nie sa się ukryć, że osnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ścieżka zakupowa klienta " od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu "; jest obecnie bardziej rozproszona niż kiedykolwiek wcześniej. Przede wszystkim zadaniem marketerów jest dotarcie do kupujących w odpowiednim czasie i przy pomocy właściwego kanału. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący kroków potrzebnych do osiągnięcia sukcesu omnichannel marketingu. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak od tego, że klienci oczekują, że ich indywidualne zainteresowania i potrzeby zostaną dostrzeżone i zaspokojone już po pierwszym kontakcie z marką. Chodzi oto, że udana strategia wielokanałowa ma zatem na celu maksymalne spersonalizowanie treści we wszystkich możliwych kanałach komunikacji z klientem. W związku z tym marketerzy muszą więc bacznie obserwować, które grupy docelowe są najbardziej aktywne i w jaki sposób komunikują się z firmą. Jednak aby strategia komunikacji wielokanałowej okazała się sukcesem, należy pamiętać o czterech ważnych krokach.
Generalnie rzecz ujmując marketing wielokanałowy opiera się na holistycznym podejściu do danych.

Musisz wiedzieć, że bez dostępu do istotnych informacji o klientach, indywidualne dostosowanie treści do potrzeb kupujących jest niemożliwe. Przede wszystkim dogłębna analiza danych pozwala lepiej segmentować klientów i pokazuje pełen obraz kanałów komunikacji. Poza tym decydujące znaczenie ma tu jakość i zakres dostępnych danych, wybranie odpowiednich kanałów i strategiczne działanie. Jednak aby rozpocząć działania, należy zebrać i zestawić wszystkie dostępne informacje o klientach pochodzące ze sklepów internetowych, mediów społecznościowych, e-mail marketingu, analizy strony WWW itp. Nie da się ukryć tego, że wszystko to sprowadza się do zasadniczego pytania: co tak naprawdę interesuje klienta? No cóż, wiadomo, że nasze zainteresowania się zmieniają, dlatego też strategia powinna być elastyczna.

Przede wszystkim jednak w marketingu wielokanałowym ważna jest zgoda klienta na kierowanie do niego komunikacji różnymi kanałami. Natomiast jeśli pokażemy kupującym dodatkową wartość bycia odbiorcą komunikacji omnichannel, chętniej wyrażą na to zgodę. Dlatego po rejestracji w serwisie, należałoby też spytać o zainteresowania i preferencje. Chodzi oto, że indywidualne podejście i ewaluacja danych oraz zachowań klienta, pozwoli na całościowe pokazanie marki i oferowanych przez nią produktów.

Warto zastanowić się także nad tym które kanały wybrać? No cóż, to zależy przede wszystkim od branży i grupy docelowej. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, żeby kanały sprzedaży i marketingu się uzupełniały. Dlatego przykładowo, newslettery mogą regularnie informować o nowościach, promocjach i ofertach specjalnych.